Oni i Sport to pierwsza w Polsce sieć Siłowni Terapetycznych. tel: 880222655 - Zajęcia

Zajęcia

ZASADY TRENINGU W ONI i SPORT

Nasz program treningowy oparty jest na wiedzy medycznej i sportowej.

1. Trening 2-3 razy w tygodniu jest wystarczający dla większości grup mięśniowych. Mięśnie potrzebują czas na regenerację. Zmniejszona wydajność po treningu siłowym jest połączeniem lokalnego zmęczenia mięśni i zmęczenia centralnego układu nerwowego. W zależności od indywidualnej zdolności regeneracji i intensywności ćwiczeń organizm potrzebuje od kilku godzin do kilku dni na regenerację.

2. Trening siłowy zorientowany na zdrowie musi obejmować całe ciało. Ćwiczenie dolnej części ciała aktywuje układ nerwowy, metabolizm, hormonalny i układ krążenia. Ćwiczenie górnej części ciała wspiera pracę serca.

3. Każde ćwiczenie należy  wykonać starannie, nie liczy się szybkość  i ilość powtórzeń ale jakość. Szybkie i nerwowe ruchy są niebezpieczne i bezproduktywne.

4. Na każde ćwiczenie trzeba poświęcić ok. 1 min. Terapeuta/trener odpowiednio zwiększy opór na urządzeniach siłowych i zwiększy ćwiczenia kondycyjne. Prawidłowe zestawienie ćwiczeń - gwarantuje efekty: modelowanie sylwetki, redukcję nadwagi, zmniejszenie bólu, polepszenie kondycji.

5. Trening zgodny z możliwościami. Ćwiczenia wykonywane są według wydolności  organizmu, podczas każdego treningu puls będzie mierzony dwukrotnie. Stawiamy na efektywność treningu a nie na litry wylanego potu.

6. Trening ma sprawić radość i odstresowywać.  Podczas treningu angażowane jest całe ciało, tak bardzo żeby nie było czasu o niczym  innym myśleć poza skupieniem się na ćwiczeniach. Stres nie jest chorobą, ale doprowadza do wielu zaburzeń zdrowotnych.

7. Ćwiczenia zawsze pod opieką wykwalifikowanego personelu. Nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń zwłaszcza siłowych nie tylko jest nieefektywne, ale często robi więcej szkód niż pożytku. Żadna siłownia nie oferuje w ramach karnetu opieki trenera, chyba że wykupi się trening personalny  ale to są już zupełnie inne koszty.

8. Nie wolno ćwiczyć z pełnym żołądkiem. Musi minąć ok. 1.5 godz. w zależności od rodzaju posiłku. Jeżeli trening wykonywany jest tuż po posiłku, może się zrobić słabo. Organizm w tym czasie zużywa większość energii na trawienie.

9. Treningi wykonywane są w małych grupach. Dzięki temu trener zwraca uwagę na każda osobę, czy prawidłowo wykonuje ćwiczenia. Bardzo ważna jest miła atmosfera i bezpośredni kontakt, naszymi celami są cela naszych klientów.

10. Wzmocnić plecy. Słabe mięśnie pleców są często przyczyną przewlekłych problemów z plecami i szyją. Krążki i stawy są przeciążone, gdy mięśnie stabilizujące kręgosłup są słabe, dlatego trening ma na celu wzmocnić  mięśnie a nasz sprzęt siłowy szczególnie nadaje się do treningu terapeutycznego i zapobiegawczego.

11. Trening to nie wyścig. Rozpoczynając ćwiczenia  nie należy kalkulować w jakim czasie zostaną osiągnięte rezultaty. Każdy organizm reaguje inaczej, najważniejszym celem jest poprawa zdrowia. Ojciec polskiej rehabilitacji prof. Wiktor Dega powiedział, że ruchu nie da się zastąpić żadnym lekiem, natomiast lek często można zastąpić ruchem.

12. Nie ma ograniczeń wiekowych. W OiS można trenować w każdym wieku.

13. Po Każdym treningu należy zawsze się rozciągnąć. Ponieważ rozciąganie nadaje ciału gibkości, zmniejsza ryzyko kontuzji, zwiększa zakres ruchu mięśni i stawów. Również po to, aby pozostać sprawnym przez długie lata. Ważne ! nie szarpiemy, nie sprężynujemy, rozciągać się ruchem ciągłym ok. 30 sek. jednej pozycji.

14. :)

 

 

 

 

 

 

*Plan zajęć

 

Poniedziałek        Wtorek                  
             Środa                   
Czwartek           Piątek                   
             Sobota**          

8.30-13.00 

st. I/II

8.30-13.00

st. I/II

8.30-13.00 

st. I/II

8.30-13.00

st. I/II

8.30-13.00

 st. I/II

wyspać się do woli

Pelvictrainer*** Pelvictrainer***  Pelvictrainer*** 

Pelvictrainer*** 

Pelvictrainer*** 

zrobić zakupy

 przerwa

przerwa przerwa 

przerwa

przerwa  posprzątać

15.00-17.00

st.I/II

15.00-17.00

st. I/II

15.00-17.00

st. I/II

15.00-17.00

st. I/II

15.00-17.00

st. I/II

wyjść na spacer, rolki

lub na rower

17.00-19.30

st.II/III

17.00-19.00

st.II/III

17.00-19.00

st.II/III

17.00-19.00

st.II/III

17.00-19.00

st.II/III

spotkać się z rodziną,

przyjaciółmi 

19.00-21.00

st.II/III

19.00-21.00

st.II/III

19.00-21.00

st.II/III

19.00-21.00

st.II/III

19.00-21.00

st.II/III

kino, teatr, kawiarnia,

restauracja itp.

* Plan zajęć może jeszcze ulec zmianie, będziemy starać się dostosować do potrzeb. Na treningi można dołączać w dowolnym momencie.

** Nasza propozycja. Sobotę i niedzielę najlepiej poświęcić najbliższym, to najlepszy sposób spędzenia weekendu dla zdrowia i ducha :)

*** Pelvictrainer. Wynajem /szkolenie/ transport/ - zamów: kom: 795 795 488

Stopień intensywności treningu: I - łagodny, II- średni, III- intensywny

 

 

Aktualności

Zajęcia

Treningi w Oni i Sport odbywają się w małych grupach, na przemian ćwiczenia siłowe i aerobowe. Zajęcia są urozmaicone, obejmujące całe ciało i przede wszystkim efektywne. Zawsze pod opieką fizjoterapeuty/trenera, który będzie czuwać nad bezpieczeństwem i prawidłowością przebiegu treningu. Wszystko po to aby zrealizować Twój cel.

 

 

więcej

Galeria